Bismillahirrahmanirrahim... Dan Salam Ziarah Pada Semua


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Khamis, 22 April 2010

Gerbang Neraka di Uzbekistan!

Dalam sebuah hadith, bahawa Baginda Nabi s.a.w bersabda:

"Malaikat Jibril telah datang kepada saya. Maka saya berkata kepadanya: " Ya Jibril, beritahulah saya ciri-ciri neraka Jahannam!" Maka dia berkata: "Sesungguhnya Allah swt telah menciptakan neraka dan menyalakan apinya selama 1000 tahun sampai berwarna merah, lalu menyalakan pula selama 1000 tahun sampai berwarna putih, lalu menyalakan pula selama 1000 tahun sampai berwarna hitam ibarat malam yang gelap, nyalanya tidak pernah terhenti dan baranya tidak pernah padam."

Saksikanlah gambar "GERBANG NERAKA DI UZBEKISTAN" di bawah..








سُوۡرَةُ الرُّوم
وَأَمَّا ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ وَكَذَّبُواْ بِـَٔايَـٰتِنَا وَلِقَآىِٕ ٱلۡأَخِرَةِ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ فِى ٱلۡعَذَابِ مُحۡضَرُونَ (١٦)

Surah Al-Room
"Dan sebaliknya kumpulan orang-orang yang kafir dan mendustakan ayat-ayat Kami (Al-Quran) serta mendustakan pertemuan hari akhirat, maka mereka akan tetap berada dalam azab seksa selama-lamanya. "(16)


Tempat yang menyeramkan ini berada di negara Uzbekistan, yang berada di kota kecil Darvaz.gerbang neraka 1 300x200 Gerbang Neraka di Bumi.

Masyarakat setempat mengelarkan tempat ini sebagai “The Door to Hell” atau “Gerbang Neraka”..nama yang cukup seram membuatkan bulu roma menegak..asalny tempat ini memang sudah lebih dari 37 tahun di jumpai.

Ahli geologi menjumpai tempat ini secara tak tersengajadi mana mereka menggali sebuah kawasan untuk mencari sumber asli. Gua/lubang ini yang penuh dengan gas berbahaya menyebabkan tidak ada orang yang berani pergi ke tempat tersebut. Oleh itu, mereka membakarnya dengan api sehingga gas beracun hilang. Itu yang menyebabkan lubang tersebut berapi sehingg kini dengan luas yang besar. Tiada seorang pun yang tahu berapa Tan gas dalam lubang tersebut dan tempoh pembakaran yang berlaku sehingga gas tersebut habis.

Kesimpulannya, kita tak tahu adalah benda ini wujud secara kebetulan atau memang telah menjadi flow takdir. Kita tunggu hingga ke hujung dunia dengan penuh keimanan supaya tempat begitu bukan untuk kita..

betul atau tidak terpulang lah kpd diri masing2..
semoga dapat menginsafkan kita semua.

1 ulasan:

fitrijohari007 berkata...

rasanya memang Allah nak tunjuk ni...sebab lg pun len mcm sket ropenye...nak kate gunung berapi pon x gak...entah2 akan menyala sampai hari kiamat...