Bismillahirrahmanirrahim... Dan Salam Ziarah Pada Semua


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Jumaat, 30 September 2011

IQ Memory Booster


KECEMERLANGAN MINDA MERINTIS KEJAYAAN

  • IQ Memori Booster diperbuat daripada makanan sunnah yang disebut sebut dalam al-Quran dan hadis iaitu : Kurma, Za’rafan, kismis, madu, Habbatus Sauda dan Ginko Biloba serta vitamin dan galian.
  • Mengikut kajian, antara sebab-sebab para pelajar tidak mendapat keputusan yang cemerlang dalam pelajaran ialah lapar, tidak bertenaga, tiada tumpuan dan daya ingatan yang lemah dan kesihatan yang lemah.
  • IQ Memory Booster mampu membantu meningkatkan kecergasan fizikal & bertenaga, meningkatkan daya tumpuan, meningkatkan daya ingatan, meningkatkan kemampuan minda dan meningkatkan daya tahanan badan.
 
KURMA
Kurma dapat menguatkan hati, melancarkan pembuangan air besar, menyembuhkan radang kerongkong. Kajian oleh Prof. Madya Asiah Zain, Pensyarah Sains Pemakanan UPM menyatakan:
Kanak-kanak digalakkan memakan lebih banyak kurma kerana ia memberi khasiat dari segi proses pembesaran, sekalius membentuk minda kanak-kanak yang sihat. Dari segi perubatan, amalan memakan kurma setiap hari boleh mengurangkan risiko seseorang itu diserang penyakit kronik seperti jantung dan kecing manis. Ia juga merangsang kesihatan wanita hamil dan anak yang sedang dikandung, memudahkan wanita bersalin dan memberi tenaga tambaha


MADU
Firman Allah Dalam Surah An-Nahl ayat 68-69 bermaksud : “Dengan itu keluarlah minuman (madu) yang berlainan warnanya dari dalam badannya yang mengandungi penawar yang menyembuhkan bagi manusia”. Al-Quran mengiktirafnya sebagai Asy-Syifa’ iaitu penyembuh penyakit. Madu mengandungi pelbagai jenis vitamin, mineral, protein, antiseptik dan enzim untuk meningkatkan ingatan dan kecerdasan mental. Madu juga mengandungi pelbagai zat besi, karbon, magnesium, potassium (kalium) kumprum dan silika. Rasulullah bersabda : “Sesiapa ingin menghafal, hendaklah ia minum manisan madu.


ZA’FARAN
Dalam kitab perubatan karangan Abdul Latif ‘Asyur menyebut tentang za’faran sejenis tumbuhan ubat terkenal yang diamalkan dalam perubatan Ibnu Sina. Saidina Ali juga pernah menyatakan : Sesiapa mengambil sebahagian za’faran tulen dicampur dengan madu dan diminum sebanyak dua sudu setiap hari maka dikagumi ingatannya sehinga dituduh melakukan sihir”.



KISMIS
Imam Az-Zuhdi berkata : “Sesiapa yang ingin menghafal hadis, maka hendaklah dia memakan zabib (kismis)”. Ada hadis yang menyebut : Sebaik-baiknya makanan ialah Zabib (kismis), ia menghilangkan keletihan, menguatkan urat saraf, meredakan kemarahan, mencerahkan warna kulit dan mengharumkan bau hidung serta mulut.


HABBATUS SAUDA’
Khasiat Habbatus Sauda’ diketahui melalui Hadis yang sangat masyhur dalam perubatan Islam. Rasulullah bersabda : Teteplah kamu dengan Habbatus Sauda’ ini kerana penawar bagi segala penyakit kecuali as-saam (mati)” Hadis riwayat Bukhari dan Muslim.





GINKO
Meningkatkan pengedaran darah dan membawa oksigen ke minda.


BUAH-BUAHAN
Vitamin & galian untuk meningkatkan daya ketahanan badan dan kesihatan secara kesuruhan.





Cara Penggunaan
  • Ambil 1 sudu besar pagi dan malam sebelum makan,bersama segelas air.
  • Sesuai untuk semua peringkat umur.

HARGA/PRICE: RM38.00 sahaja (300ml)

Untuk tempahan hubungi:

ACHU RAFY ( 013-4831690 )

Tiada ulasan: